قایــــــــــــــــــــــــــــــقـــران

نه به آبی ها دل خواهم بست، نه به دریا

قایــــــــــــــــــــــــــــــقـــران

نه به آبی ها دل خواهم بست، نه به دریا

بیست...

به مناسبت ایام جانسوز امتحانات،و به یاد تابستان 85،بچه های اردوی دلگشا و آقای تولایی...  

بیست

آن نهایت غرور مدرسه
افتخار بچه ها
پادشاه سرزمین نمره ها
سایه ای که هیچ وقت
روی کارنامه ام نمی نشست؛
من رفوزه می شدم
جای من به اصطلاح
گوشه سیاه کوزه ها
البته
جای دنج و ساکتی ست
خلوتی برای شعر و شاعری
دور از سر و صدای هر چه بیست؛
بگذریم
کارنامه ام همیشه گند بود
گوش من پر از صدای سرزنش:
- دور درس و مدرسه از این به بعد
خط بکش!
-کو کجاست آن کتاب و کیف و دفترت؟
خاک بر سرت!
تنبل کلاس!
عاقبت هیچ کاره هم نمی شوی
حیف آن لباس!
گاه هم صدای پند بود
در خیال من ولی

٨، ارتفاع کارنامه ام، قله بود
۵، خنده دار و چاق و چله بود
٢ شبیه ٣ پله پله بود
٧ من دو بال داشت
آرزوی پر کشیدنی محال داشت
١، درخت بود
گرچه باورش برای همکلا سها
یا معلمم همیشه سخت بود
واقعا ۴ و ۶ دو جوجه نیستند؟

خوبتر نگاه کن
جوجه های کوچکی که باز
آن نوک طلایشان
توی کارنامه ای که هست
چند دانه ٠ هم برایشان!
در کلاس
پشت نیمکت که نه
روی پاره های ابر می نشستم و
شعر می نوشتم و
هیچ کس به جای من نمی رسید
از تمام درس ها
تک به تک
نمره های بد ،تک
گاه صفر می گرفتم و
هیچ کس به لحظه های من نمی رسید.

شاعر: حسین تولایی

نظرات 10 + ارسال نظر
یک مشروطی دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:36 ق.ظ

الدعا فی لیلة الامتحان:
اللهم اهد کل الشوت و المشنگ
لا یعلم دورسه بقدر بز اخفش
یا کاهش المضطربین فی اللیالی الامتحانیة

کوثر دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:27 ب.ظ

اردوی دلگشا اون اردوی کانونه؟!
اصلا تو بودی رفته بودی اردوی کانون یا هدی؟!


بعدشم این شعر به بچه ی مثبت و درسخونی چونان تو چه دخلی دارد؟!

ببین... سریع خبر اومدنتو بده دست به کارشیم تا این یکی هم از دسمون نرفته...

سلام
آره همونه یادش بخیر...
من بودم با اجازتون.

من که گفتم پایم،بقیشم درست میشه ایشالا...
این آدرسی که گفتی رو پیدا نکردما
میشه برام میلش کنی لطفا؟کلا هر خبری شد اطلاع بده

م.بیدار دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:57 ب.ظ http://bidarha.blogfa.com

سلام
شروع روزهای احیای قانون پایستگی واحدها(البته برای ما ) و ایام جانگداز امتحانات زودرس و روز های حبس وخانه نشینی و شاید کتابخونه نشینی بر همه دانشجویان تسلیت
باد .

سلام

راه نشیـــــــــــن دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:31 ب.ظ http://rahneshin094.blogfa.com/

ز «چیـــــــز» خوانان عالم هر که را دیدم غمی دارد
دلا خو کن به مشروطــــی که آن هم عالمــی دارد ...

این هم خوبه...

م.حامی دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:58 ب.ظ http://rahibesoyedost.blogfa.com

طالع بینی دانشجویی
یه سکه میندازیم بالا
اگه شیر اومد میخوابیم
اگه خط اومد میریم گردش
اگه از لبه افتاد درس می خونیم
بد دردی درسهای فنی رو مجبور شی شب امتحان همه رو یه جا تجزیه و تحلیل کنی....
دعا فرمایید خدا صبرمون بده...

کلا شبای امتحان جزو اون لحظات ملکوتیه که همه به غلط کردن می افتند...
شما بیشتر دعا بفرمایید

khanoOm سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:36 ب.ظ

سلام مهربونم...
یه ضرب المثل معروفی هست که میگه یه نادون یه کتاب مینویسه که صد تا "عاقل" نمیتونن پاسش کنن...
عاقلی بدترین درد دنیاست...


با اجازه کمی سانسور شدید...!!!!

حسین،غریب و بی کفن کربلا پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 ق.ظ http://www.hossein17.blogfa.com

تازه متوجه شدم این که استاد زیر برگه سؤال مینویسه موفق باشید
دقیقاً جواب همون جمله خسته نباشیدهایی بود که ما 1 ساعت سر کلاس به استاد می گفتیم
ایام غمبار امتحانیه تسلیت باد

ELHAM جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام وبلاگت مبارک. خجالت بکش هرکی ندونه من که تورو خوب میشناسم جون خودت نمره هات همیشه گند بود؟نزار دهنمو باز کنم

سلام علیکم
شما کدوم الهام ی؟!
حالا چرا اینقد خشن؟خب همین طوری گزاشتم اینجا روح ملت شاد شه
عجبا...

ملک احمدی دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:02 ق.ظ http://www.1afsarejavan.blogsky.com

جالب بود

هدی دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:42 ب.ظ

bebin ma ye emtehane naghshe darim ke aghlabe bache ha hade aghal 2 bar bayad begiran in darso ta pass shan!!
aslan ghanun shode fekr konam !!
oonvakh ma ye refigh darim in 86 e
yani bebin dige terme chandome!!
in bandeye khoda 3-4 bari ino oftade
kho bazia estedade naghshe keshio tajasome 3 bo'di daran bazia nadaran
in bar sare jalase emtehan balaye bergash nevesht :
استاد!! لایکلف الله نفساً الا وسعها !!
ba'desham dore shomare daneshjueesh khat keshide ke babajoon man 86 ee am aa
bikhial sho khob !!
kheilyyyy karesh khoob bood :D

دمش گرم،چه باحال
حالا تو چطور دادی؟پاس میشه؟
راستی سعی کن زبون فارسی رو پاس بداری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد