قایــــــــــــــــــــــــــــــقـــران

نه به آبی ها دل خواهم بست، نه به دریا

قایــــــــــــــــــــــــــــــقـــران

نه به آبی ها دل خواهم بست، نه به دریا

من...تو...و خدایی که در این نزدیکی است

فَسَوْفَ یأْتِی اللَّـهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَیحِبُّونَهُ... 54 مائده
آنها کسانى هستند که به خدا عشق می ورزند و جز به خشنودى او نمى اندیشند
خداوند هم در مقابل، آنها را دوست دارد ... 


چقدر جالب که، در پیشی گرفتن در محبت هم تو شروع کننده ای
اول یحبهم و بعد یحبونه
عالم را بر اساس محبت آفریده ای ...و محبت خودت عالم آراست...
کافیست باز باشد چشمی که نظاره کند این همه حب و اشتیاقت را...
به برکت این ساعات و روزهای نورانیت آن چشم را، برایمان بگشا... 

پینوشت: 

1.توصیه میکنم خودم و شما مومنین و مومنات رو به خوندن چندین و چند باره ی کتاب "ماه رجب ماه یگانه شدن با خدا" استاد طاهرزاده

2.چقدر دلم برای کلاس معرفت النفس دانشگاه تنگ شده،یادش بخیر رجب پارسال رو چقدر برامون لذت بخش تر کرد،کاش همچنان از این نفحات ربانی در زندگیمان بوزد. 


3. فایل کتاب رو از اینجا میتونید دانلود کنید+ ، رفقا اگه تمایل داشتید قسمت ها، یا نکاتی از کتاب که به نظرتون جالب تر بود و در موردش چیزی به ذهنتون میرسه رو اینجا بنویسید تا همه استفاده کنیم.

نظرات 7 + ارسال نظر
قایقران پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:03 ب.ظ http://www.ghayeghran.blogsky.com

چقدر استقبال...چه بحث داغی...اصلا فکرشو نمیکردم این همه استقبال بشه از این پیشنهاد مطالعه ی گروهی...واقعا شگفت زده شدم

یکی از بحث های جالب کتاب در باره اینه که خداوند در حدیث قدسی میفرمایند(ای بنده ی من اگر در این ماه از من چیزی بخواهی به تو می دهم پس چرا نمیخواهی؟واگر از من طلب هدایت و راهجویی کنی تورا هدایت میکنم،راه و چاه را به تو نشان میدهم.)
بالاترین تقاضا در این ماه این است که ما از خدا بخواهیم که مارا هدایت کن.مارا به سوی خود راهنمایی کن و خودت را به ما بفهمان که جز تو مقصدی نیست که ما قلبمان را به سوی او جهت دهیم خلاصه از خدا بخواهیم تا به ما بفهماند که"نیست در شهر نگاری که دل ما ببرد"

نیلوفر.خ پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:13 ب.ظ http://http://rahneshin094.blogfa.com/

سلام خانوم
چقدر عجله داری یکم مجال بده !
اخه میدونی که الان همه درگیر درس و امتحانن دیگه!

راستی راجع به این ایه ای که گذاشتی میخواستم یه نکته ای رو بگم که فکر کنم واست جالب باشه البته شایدم بدونی!

«یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم یحبهم و یحبونه اذلة علی المومنین اعزّة علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومة لائم ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء والله واسع علیم»

(ای کسانی که ایمان آورده اید؛ هر کس از شما که از دین خود بر گردد ،خداوند بزودی گروهی را (به جای شما) خواهد اورد که انها را دوست دارد و انها نیز او را دوست دارند. در برابر مومنان متواضعند و در برابر کافران مقتدر و عزتمند. در راه خدا جهاد میکنند و از ملامت هیچ ملامتگری نمی هراسند.
این فضل خداست که به هرکه بخواهد میدهد و خدا واسع و داناست ...)

از پیامبر (ص) بعد از نزول این ایه پرسیدند :منظور خدا از این قوم کدام قوم است؟
پیامبر (ص) به شانه ی سلمان فارسی زدند و سه مرتبه گفتند: قــــوم این مرد . . .
یعنی ما ایرانی ها که تنها کشوری هستیم که اکثر مردمانش بر دین کامل شده ی خدا و ولایت ائمه معصومین علیهم السلام هستند . . .

امیدوارم این قـــــوم هیچ وقت ناسپاسی این نعمت بزرگ رو نکنند تا به سرنوشت قوم موسی(ع) گرفتار نشوند . . .

سلام خانوووم
چقدر جالب بود برام
ممون.

والا تا جایی که من در جریانم امتحانا از چهار شنبه ی دیگه شروع میشه اووووه، یعنی همه رفتند استقبال؟با چه جماعت...... مراوده داشتیم و نمیدونستم.اصلا استرس گرفتم یه لحظه...
اما خوشم میاد فرمانده ی همیشه در صحنه ای آفرین

م.حامی جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 ب.ظ http://rahibesoyedost.blogfa.com

سلام جانا
نیلوفر راست میگه
بابا فرصت نفس کشیدن بده
من که به شخصه دیروز اینترنتم قطع بود...
البته تا اونجایی که ما خبر داریم بعضی ها خ خ خ زودتر رفتن استقبال...
اندر احوالات منطقی...
بگذریم...
نمی دانم ما چرا فکر میکنیم رجب هم مثل ماه های دیگر آمد و رفت این ماه مثل ماه های دیگر نیست از بس که عادت کردیم چرتکه مان را بر حسب محاسبات حسی بزنیم.
یعلمون ظاهرا من الحیوه الدنیا و هم عن الاخره غافلون
فکر میکنیم ماهی است مانند سایر ماهها
اگر توانستم ذکرهای ان را بگویم میگویم اگر نگفتم هم نگفتم..روزه اش را گرفتم گرفتم نگرفتم هم نگرفتم،نمازش طاعت حسن خلق و... نیز به همین ترتیب
در صورتی که این نیست این ماه در محاسبات ماده نمیگنجد..
ماه عجیبی است در این ماه ندایی داده میشود که در سایر ماه ها نیست عباداتش در وجود تاثیر بسیار دارد تا آنجا که انسان را آماده ی ورود به عالم نور میکند اما به این شرط که آن را شوخی نگیریم....
(اینها گزیده ای از صحبت های یکی از شاگردهای استاد طاهر زاده بود )

به به قدم رنجه فرمودید با این همه مشغله دوست گرام
ما که کاری نداریم اون بعضی ها کیند....
و اما بعد
ممنون از نکاتی که نوشتی
یادمه خانم کندری میگفتند ماه رجب واعمال به نسبت سخت اون برای اینه که جسم ماسختی بکشه و حجاب های ظلمانی اون از بین بره
ماه شعبان که میشه دیگه از این اعمال خبری نیست و ته تهش خلاصه میشه به یه مناجات شعبانیه و چند تا دعای دیگه اون وقته که باید حجاب های نورانی قلبمون رو هم پاک کنیم تا رمضان رو با قلب صاف صاف بدون هیچ حجابی درک کنیم

khanoOmi شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:25 ب.ظ

سلام خانم قایم مقام...عزیز دل آبدارچی جدید جامعه(این پست جدیدمه...!)
بابا به قول ن.خ و م.ح،دو تن از فرمانده های گرامی تشکل های پرقدرت دانشگاه بذار برسیم بعد...بنده هم درگیر الکترونیک و ایضا مدار منطقی هستم..به ما میگن ملت پیشی رونده!
خودت که میدونی من زیاد اهل مطالعه ی کتب استاد نبودم...انشاا... در فرصتهای آینده خدا توفیق بده....
فکر میکنم زیباترین جمله ی کتاب همینه:این الرجبیون....
پ.ن:به این امید که این جمله داخل کتاب باشه!!!

سلام رفیق
این سمت ها رو از کجا اوردی یهو...؟!!

اگر از مطالعاتت فراغت پیداکردی بازم به ما سر بزن، انبساط خاطر پیدا میکنیم

khanoOmi شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:11 ب.ظ

"اما تاسف این است که *روشنفکر* از روی کتاب دعاهایی که اکنون در میان ما رواج یافته است-و بازار قرآن را هم کساد کرده است!-و نیز از طرز فکر و شیوه ی زندگی گروهی که اکنون اهل دعا و توسل اند-و تمام ساعاتی را که از مشغولیات روزمره ی کسب و کار خود فارغ شده اند و می بایست آن را به "وظیفه ی اسلامی " خود اختصاص دهند،فقط به قرایت دعا می پردازند و آنهم هر دعایی که در کتاب دعا چاپ کرده اند و آنهم بدون اینکه معنی جملاتی را که بر زبان. می رانند بفهمند و چیزهایی را که با اصرار و گریه از خدا می طلبند بدانند چه چیزهایی است و اصلا مفهوم حرفهایی را که با خدا می زنند احساس نمی کنند!برای شناخت دعای اسلام،باید دید پیامبر اسلام،علی و حسین و فاطمه و زینب اسلام و پرورده های ناب اسلام-یعنی ابوذرها و عمارها...چگونه دعا میکرده اند و چه میخواسته اند؟آیا این ها معنی دعا را بهتر می فهمیدند یا دعاخوان های حرفه ای موجود؟آیا دعا در زندگی اینان عامل نفی مسئولیتهای اجتماعی و فرار از انجام وظیفه بوده است؟اینان هم مثل این "کتاب دعا بازهای" مقدس مآب،برای کسب ثواب شهادت و شایستگی بهشت و جلب رضای خدا،فقط دعا "قرائت" میکرده اند ... ؟!
فکر میکنم خودت حدس میزنی این جملات میتونه از کی باشه...
این کامنتو در جواب دوست عزیزی نوشتم که خواننده ی خاموش وبته و وقتی در مورد پست جدیدت با هم صحبت میکردیم و ازش خواستم اگه این کتابو داره بده منم بخونم چون به گفته ی نجمه باید کتاب جالبی باشه برگشت گفت:شما بهتر نیست تو این ماه به جای خوندن این کتابا برید بشینید دعا و زیارت و اعمال این ماهو تمام و کمال انجام بدید....؟!!!دعاهارو ول کردید چسبیدید به این کتابا؟!!!
چشم دوست عزیز..اما قبلش باید بدونی ما این کتابارو میخونیم تا بفهمیم اون دعاهاو زیارتا دقیقا چه حس و حالی و چه نکته ای دارن و مفهوم این جملات عربی که پشت سر هم ردیف شده چیه؟!مفهومش خیلی والاتر از آمرزیده شدن گناهان و طلب رزق و این حرفاست....
شاید جوابم. تند و مهت گیرانه باشه اما متاسفانه حقیقتیه که بین مسلمونا به شدت رخنه کرده.....

والا چی بگم،سوال وجواب رو باهم خودت دادی

اما چیزی که به ذهنم میرسه اینه که قطعا تفکر و تامل و تلاش برای درک معانی بلند آیات،روایات و دعا ها میتونه روشنگر خیلی حقایق عالم باشه. یادمه استادی داشتیم که کتاب زیارت عاشورای آقای طاهرزاده رو تدریس میکردند میگفتند من چند ساله دارم این کتاب رو برای گروه های مختلف تدریس میکنم اما هر بار که دوباره کتاب رو میخونم و درمورد زوایای پنهانش فکر میکنم یه چیز جدید و یک حقیقت تازه کشف میکنم.این یعنی آموزه های دینی ما یه اقیانوس خیلی بزرگ و وسیع و خیلی خیلی جا داره تا دربارش کار کنیم اما چیزی که هست اینه که نفهمیدن معانی و معارف آن ها نباید عاملی بشه برای دورشدن از این گنجینه های نورانی
یه سخن از یک بزرگی خوندم اما یادم نیست از کی با این مضمون که میگفتند قرآن به خودی خود نور است و این فکر که ما معانی ان را نمیفهمیم پس قرائت آن فایده ای ندارد از افکار شیطانی است.

خدا کمکمون کنه...
و اما خواننده ی خاموش وب بنده اگه نظر دیگری دارند میتونیم در آینده بهتر و بیشتر باهم صحبت کنیم.

khanoOmi شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ب.ظ

منم حرفم این نیست که چون نمیفهمیم نخونیم نجمه جان...من میگم دکترشریعتیم گفته اینکه بخونیم و بفهمیم خیلی والاتر از اینه که بخوایم برحسب عادت و وظیفه ی دینی بخونیم..مهم اینا که تو هروقت دلت گرفت ناخودآگاه بری سراغ این چشمه ی معرفت...نه فقط برحسب یه اصولی که یاد گرفتی..ا

ما نیز هم عقیده ایم باشما بانو
سپاس

باران سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:01 ب.ظ http://5shambesoba.blog.ir

این مطلب نوشته ی خودتون بود ؟

اجاز میخوام با ذکرِ منبع ازش استفاده کنم .

واقعن فوق العاده بود .

خواهش میکنم
بفرمایید
البته میتونید برید تو سایت آقای طاهرزاده(تو لینک های وبلاگ هست)
و به جای لینک کتاب ماه رجب ایشون از کتاب ها و جزوه های ماه شعبان استفاده کنید که مطلب مفید تر بشه برای خواننده ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد